Реклама във Facebook


Facebook фен страница

Независимо дали бизнесът Ви е вече наложен на пазара и познат сред потребители, или тепърва ще бъде популяризиран, е немислимо той да не бъде представен посредством Facebook фен страница. Споделянето на новости от фирмата, интересни факти, промоции и други, са основно правило за провеждането на успешна комуникационна политика. Потребителите искат да им се обръща внимание, да бъдат съобразени техните нужни. Добре поддържаната фен страница във Facebook не само е начин за безплатно представяне на продукти или услуги, но дава и незаменима възможност за обратна връзка от потребителите, посредством коментари и лични съобщения. Потребителската удовлетвореност е ключова за успеха – те са тези, които определят насоката на развитие на даден бизнес.

Как се прави Facebook страница?

Първоначалното създаване на Facebook страницата не изисква специфични технически познания. Това, което е нужно за създаване на страницата е профил във Facebook, от който впоследствие ще се менажира съдържанието и публикациите. Тук бихме искали да споменем, че не е задължително профилът, от който се управлява страницата да е само един. Възможно е да се добавят още профили с различни нива на правомощия за редакция и менажиране на фен страницата.

Предимствата са на Ваша страна

Следващата стъпка от създаването на Facebook страница е да се избере какъв тип/категория е. Определянето на категорията не би трябвало да бъде затруднение. Тя помага за по-добро позициониране на фен страницата във Facebook търсачката.

Важно е да бъде ясно, че на следващата стъпка – Името на страницата – трябва да се внимава, защото в последствие то не може да бъде променено. Най - често името на Facebook фен страницата е името на Вашия сайт/фирма. Препоръчително е името да е кратко. На този етап от създаване на Facebook страницата е изборът на аудитория по интереси, за да бъде насочена към правилните групи публики.

Как да намерим аудитория?

Винаги началото е вълнуващо. Грешка е да се разпращат веднага покани на приятели и познати. По-добър вариант е първо страницата да “има малко пълнеж”. Все пак кой би харесал празна страница, освен най-близките ни приятели? Нужно е страницата да бъде запълнена с поне 15-20 интересни и полезни публикации, преди да се започне с търсенето на публики.

Последващо менажиране

Да речем, че вече имате определен брой симпатизанти във Facebook. Първото впечатление е важно, но по-голяма важност има последващата регулярна поддръжка на страницата. Ние можем да Ви помогнем с нея. Аудиторията трябва да бъде ежедневно ангажирана, за да се сеща за Вас. Публикациите Ви трябва да са разнообразни и задължително съобразени със сферата на дейност и желанията на потребителите.

Facebook приложение

Старият начин

Преди време, когато някой искаше да пусне някакво състезание или томбола трябваше само да се спомене във Facebook страницата си и така всички абонирани виждат известието. След това започва конкурс по харесвания – да речем, че снимката с най–много харесвания печели. Добрата част – можете да получите хиляди харесвания. Лесно, просто и най–вече безплатно, защото не Ви е нужно да наемате разработчик. Но сега не е така. Днес е почти задължително да се има собствено Facebook приложение, ако искате да публикувате някакви конкурси и да акумулирате повече харесвания на страницата. Причината е такава, че вече не може да се пускат конкурси и състезания във Facebook без приложение, както е споменато в Насоките на Facebook Промоции - https://www.facebook.com/page_guidelines.php#promotionsguidelines

Гадно нали?

Защо всички конкурси/състезания трябва да бъдат прилагани чрез Facebook приложение? Нямаме точен отговор. Но знаем, че Facebook приложението има много предимства, отколкото публикуване на състезанието директно във Facebook страницата.

Мобилност

Facebook приложението може да направи почти всичко каквото му зададете. Може да се програмира, така както Вие искате. Базата данни може да бъде каквато Вие пожелаете, т.е. можете да извлечете информация по никакъв друг начин във Facebook. Не всички хора си публикуват адреса и телефонните номера във Facebook профилите. Тази информация може да бъде извлечена единствено, чрез Facebook приложение.

За пример ще си представим, че трябва да харесаме приложението „Конкурс за най–шантава снимка“ – след като отворим Facebook приложението и го лайкнем, ще се отвори следващата стъпка – Facebook приложението ще поиска базовата информация, която ще се вземе от Вашият Facebook профил. Естествено, приложението ще обещае да запази информацията само за конкурса. Това е условието, за да се запишете. След като сте допуснали приложението във Вашият Facebook профил, вече сте записани в конкурс – възлагайки Вашите данни към собствениците на това приложение, за да могат да се свържат с Вас, ако случайно сте спечелили.

Маркетингов потенциал

Facebook приложението се обвързва с Вашия маркетингов потенциал във Facebook, просто защото можете да публикувате на стените на хората, които го използват. Имайки възможността да публикувате ъпдейти, новини или нови промоции на стените на Вашите последователи, означава че им привличате вниманието само към Вас. Това е една от причините, че Facebook приложението е по–добре от една Facebook фен страница. Друго предимство на приложението пред фен страницата е, че можете да използвате и email маркетинг. Това означава, че можете да изпращате електронни съобщения до пощата на Вашите фенове, като допълнителна информация, промоции, новини и т.н. До сега email маркетингът се е доказал, като най – ефективен метод за приспособяване на онлайн маркетингов процес.

Изходящо свързване

Facebook приложението позволява изходящо свързване, защото имате свободата и гъвкавостта да го програмирате, както намерите за добре. За разлика от която и да е Facebook страница, където можете да добавяте други линкове водещи към същата тематика, като приложението Ви само и единствено като коментари, бележки или обикновени постове, в приложението можете да свържете тези линкове към някоя снимка, текст или каквато и да е медия.

Всичко на всичко

Да имате Facebook приложение е много, много по–добър вариант да оптимизирате Вашата Facebook страница и да вървите напред във Facebook маркетинга. Защо и Вие да не сте напред?


нагоре