Трябва ли да издавам касови бележки и фактури?
Всички изисквания на данъчното законодателство важат и за Вас – да, трябва!
Трябва ли ми фирма за да имам онлайн магазин?
Най-популярният въпрос има най-простият отговор – ДА!
Кои закони ме касаят?
Независимо дали работите онлайн, Вие осъществявате дейността си в България. Абсолютно всички закони, касаещи търговски субекти в България, са валидни и за Вас. Също трябва да спазвате и закона за електронната търговия.
Защо има толкова много онлайн магазини?
Защото възвръщаемостта на разходите за създаване на онлайн магазин са много по-бързи.
Защо само някои онлайн магазини са популярни?
Защото усилията за популяризиране на един електронен магазин изисква време и усилия.
Какво ми трябва за да стартирам електронен магазин?
Каквото и за да стартирате физически магазин: идея какво ще продавате и стока; маркетингова концепция, как ще продавате (не забравяйте, че при физически магазин се конкурирате с другите търговци на локално ниво). В онлайн търговията се конкурирате с всички електронни и физически търговци в България и със значително количество международни онлайн гиганти. Трябва да имате много добър маркетинг, ако искате да имате резултати. И не на последно място, електронен магазин представящ Вашия бранд по уникален начин.
Защо има толкова различни оферти за софтуер?
Защото има различни маркетингови подходи използвани от създателите на софтуер. При софтуера с отворен код Вие получавате софтуера безплатно, но той далеч не е готов за работа. При комерсиалните продукти разликата в цените произтича от нивото на продукта и търговската политика на производителя.
На какъв софтуер да се спра?
Зависи какви амбиции имате. Трябва да се отбележи, че сайтът е по-маловажната част от софтуера. Частта за управление на поръчките и продуктите е това, което прави софтуера подходящ за Вашата дейност или не.
Какво да направя, за да получа адекватна оферта за изработка на онлайн магазин?
Необходимо е да попълните техническо задание за изработка на сайт / онлайн магазин. Имайте предвид, че опции като многоезичност на платформа е важно да се знаят още в началото на създаването на платформата.
Колко от онлайн магазините са печеливши?
Голяма част от потреблението последните години се прехвърли онлайн, което говори за ръст на продажбите през интернет платформи.
Как е възможно да се предлагат стоките в онлайн на по-ниска цена?
В световен мащаб въпреки PR митовете, големите магазини са стартирали с десетки или стотици милиони долари първоначален капитал. Типичен пример за това са amazon.com и buy.com, в маркетинговата концепция на такива сайтове е купуването на огромни количества от дадена стока, за да постигнат големи търговски отстъпки, и след това продажбата с отстъпка към крайните клиенти. Честа практика е определени модели да се предлагат по тази схема и да се използват за лице на цялата продуктова гама, която е с по-малки или никакви отстъпки. При нас нещата са различни, предвид малкия пазар стоките просто се продават с по-ниска печалба. Или пък са дефектни и фалшиви продукти. Защо? Защото разходите Ви за продажба онлайн, докато не достигнете мащаба на търговската верига, са значително по-високи от продажбата офлайн, стоките които продавате, сте ги получили със същите търговски отстъпки и плащате същите данъци върху тях, така че ако всичко Ви е чисто и законно, няма как да предлагате по-ниска цена.
Какви форми на плащане да предлагам?
Най-популярното в България е плащането при доставка – нарича се наложен платеж. Съществува възможност да се плаща чрез превод по банковата Ви сметка. Можете да предлагате и разплащане с карти, но предпочитанията за плащане с тях са много по-малък процент за сега.
Каква доставка да предлагам?
Клиентите са изключително чувствителни към доставката и не обичат проблеми. Не е задължително да използвате големи куриерски фирми. Ако се спрете на външен изпълнител, огледайте се за фирма, която предлага добър контакт с Вас и клиентите Ви – големите обикновено не го правят.
Какво да направя, ако дейността ми не е на печалба?
Опитайте се да анализиране какъв е проблема при Вас. Пробвайте различни маркетингови стратегии, докато не намерите, която е най-печалившата за Вас